top of page

Wat een trip!

Beste lezers,

Wat een heerlijk lang en nat weekend heb ik gehad. Nou nou het was mij wel een hele ervaring. Sociale obstakels werden overwonnen en geduld werd op de proef gesteld.

Ik begin bij het begin. Afgelopen donderdag had ik al vrij van werk. Helemaal in spanning voor het avontuur en lang verwachte reisje even samen met mijn vrouw, met zijn tweeén. Natuurlijk houden we van onze lieve dochter, maar quality time is heel belangrijk.

Donderdag avond de koffers ingepakt.

Vrijdag ochtend ging de wekker veel te vroeg daarom sliepen wij er een half uur doorheen. Ja dat bed ligt lekker als de wekker vroeg gaat. 07:00 stonden we naast ons bed. Snel alle ochtend rituelen koffers in de auto en daar gingen we dan, richting dordrecht onze dochter bij haar grootouders brengen. Vanaf daar hoefde we gelukkog nog maar een half uur. 10:45 moesten we er zijn. Dus stressen geblazen kwamen we er om 09:30 aan.

Ja daar sta je dan met je koffers in de frisse kille wind. Gelukkig konden we bij het bastion hotel een bakkie thee doen. Lekkaaahhhhh met een koekje.

Eindelijk was de bus er. Koffers ingeladen en toen gingen we lekker knus 7 uur gezellig in de bus zitten. Wat heerlijk toch en wat zit er voor je? Een zweet joch. Hij had ook nog moeite om zijn armen omlaag te houden.

Ongeveer 3 uur rijden kwamen we aan bij duinkerke ook wel dunkerque voor de fransen. Na een gezellig check van de koffers bij de douane konden we verder. Ik had nog nooit op zee gevaren. Wat geweldig vond ik dat.

Daar moest ik natuurlijk een foto van schieten. Twee uur later kwamen we de haven binnen van Dover engeland.

Mooi aanzicht was het wel, de white cliffs van Dover.

Daar aangekomen konden we knus weer in de bus voor een rit van zo een twee en een half uur.

Later bij het hotel alle koffers gedumpt en zijn we even lekker Watford gaan verkennen.

Leuk als je van barretjes en clubs houd anders kan je beter gewoon binnen blijven.

Zaterdag hebben we een beetje uitgeslapen en weer door Watford gelopen en fotos gemaakt. Winkelcentrum bekeken en natuurlijk even naar de primark geweest. In de middag zijn we met de train van Watford junction naar Eustan station gegaan. Daar aan gekomen dachten we laten we vanaf hier naar Waterloo place lopen.

Dat zag er zo uit.

Taxi was 19 min en lopen 38 min. Nou dichter bij het centrum van london werd de mensen massa ook meer en meer, dus dat leverde enige vertraging op. Dan moet je even de wc opzoeken voor overbodig water te dumpen. Wat zoek je dan op?

De mcdonalds. Ja nou tip aan jullie sla die wc maar over. 1 de stank doet je bijna kotsen en 2 is de grond al dus danig nat dat je had gehoopt kaplaarzen bij je te hebben en 3 in het hokje naast je word er iemand hard handig uit het wc hokje gesmeten omdat hij er te lang zat en hoogst waarschijnlijk andere dingen deed dan zijn boodschap 1 of 2. Snel handen wassen en weg wezen.

Daarna kwamen we optijd bij Waterloo Place waar onze tourbus stond om ons mee te nemen op de avond tour.

Mijn vrouw zat bij het raam en we hadden een dubbel dekker dus veel heb ik niet gezien maar dat geeft niet. Laat in het hotel aangekomen en moe dat we waren doken we het bed in.

Want zondag gingen we naar Greenwich market. Nou op die markt waren we snel uitgeken dus zochten we wat museas op. Allemaal gratis entree. Wat ik begreep heeft een duitser van vroeger die eerst niet geliefd werd dat geregeld en ja inderdaad was hij daarna de enige duitser die wel geliefd was bij de mensen.

Ik weet niet meer precies wie of hoe de beste duitser in kwestie heette, maar dat maakt niet uit. Het had een positieve uitkomst.

De mooiste gebouwen hebben we gezien. Westminister palace, tower of londen, londen bridge, tower bridge en helaas stond de big ben in de stijgers en zag je enkelt de klok ervan.

We zijn zondag vroeg gaan slapen.

Maandag 4:45 ging de wekker en konden we weer naar nederland. Zware bus reis en de boottocht was hells. Geen 1.5 uur maar 3.5 uur door storm. Het ging te keer.

Dan doet de boot 3 keer kantelen als hij bijna gaat kapseizen. Uiteindelijk waren we veilig aan wal en waren we weer met de bus terug naar opstap plaats breda. Daar haalde we de auto op en daarna onderweg naar Dordrecht onze dochter halen. Het was een leuk lang weekend vol avontuur, regen en lol.